At the airport in Riga. And so far.........

05.30 Jag klev just in i planet med en liten marginal av tid. Sista sekunden att checka in och kliva igenom gaten till planet. Tidsoptimisten som jag är måste jag säga är fan inte lätt. Inte bara med att jag var sen, så fort jag steppade in med lätta steg och log mot flyg tjejen så hälsade vi på varandra ”Hello”….. Engelska. Det var då jag tänkte, Nu är det på allvar. Svenskan kommer inte användas. Förutom på bloggen då! Nu sitter jag på planet och har just tagit farväl av mormor som jag bodde hos och pappa som skjutsade mig. Planet har bara en massa kvinnlig personal. Nice. Inte så märkvärdigt egentligen.

06.04 Landade just i Wasa, tror att det är i Finland men vad fan vet jag? Jag är sämsta på geografi eller vad det nu heter. Men jag måste säga. Att vara i luften och se molnen så stilla måste vara bland det vackraste jag sett på länge. Molnen såg ut som ett jätte stort Öl skum som gjorde en törstig! Men inte blir det alkohol nu nä! Nu innan jag ska lyfta igen så blir det att se film. Vilken? Jo det blir en komedi! (18 Year Old Virgin) handlar om någon tjej som är oskuld som 18 åring. Jobbigt att se en sån film som ensam kille :/ 10.000 Meters klubben med fröken höger…. Eller inte…. Haha Just Crossed the line.

 

06.49 Sedan sen jag var liten så har jag aldrig tagit mig tid att läsa en bok. På skolan när vi skulle läsa böcker och sedan lämna in en rapport om boken vad den handlande om. Jag var alltid personen som sket i att läsa den och lät kompisar eller google göra jobbet att avslöja allt om boken. Jag tror väll att jag är en aning för sprallig person för att koncentrera mig till 100% och fullfölja läsandet. Idag börjar jag läsa min första bok. Och jag är redan fast. För jag drömmer mig lite bort av att nån dag vill jag att detta händer mig fast lite i andra banor. Boken heter (Andreas Carlsson – Live To Win) Men att läsa var fan inte lätt. Jag är inte säker på hur man ska hålla en bok? Den är tyngre på en sida när boken är nypåbörjad. Så jag undrar om jag snart frågar min granne bredvid mig att hålla i den medans jag läser. Tusen tack Melissa (Min syster) som gav mig boken som avskedspresent.

 

07.50 Jag vet inte vad det är men jag vakande just upp i Riga med ett stort leende på läpparna. Kände mig lycklig som en räka. Inte för att jag vet hur en räka känner sig när den är lycklig. Men jag kan tänka mig att när en räka väl är lycklig så är det så jag känner mig just nu!

 

08.18 Well, First of. Nobody here in Riga seems to speak english. And i constantlly think that someone is going to rob me. This starts to feel really uncomfortable. Men skit samma. Nu är det så att jag sitter på något café och äntligen fått tag på internet. Ni måste ju få veta lite hur jag känner och så. Nu sitter jag och vaktar någon tjejs Laptop medans hon handlar fika. Ändå att jag ser pålitlig ut?! :) Snyggt. MÅSTE BARA NÄMNA att jag lyssnar på Keisha - Tik tok i ett annat språk och det låter förjävligt. Försök att få en wannabe gangster att prata NORMAL engelska, så kasst låter det.

 

Såhär koncentrerad är jag på livet för tillfället! Inte cool haha

Ses i rutan snart!


Kommentarer
Postat av: Oskar Wernersson

Haha skön resa so far! När går flyget från Riga till Paris?

2010-09-27 @ 11:38:32
URL: http://osskie.se
Postat av: Mattia

Man! U wont have any problem with English... seems like in the last period u have quite enough training ;-)



Peace out!!!!!! GANGSTA PARIS!

2010-09-27 @ 11:51:37
Postat av: Linda Ferm

"Men att läsa var fan inte lätt. Jag är inte säker på hur man ska hålla en bok? Den är tyngre på en sida när boken är nypåbörjad. Så jag undrar om jag snart frågar min granne bredvid mig att hålla i den medans jag läser. "



Vad söt du är Mange! :D



Lycka till i Paris nu, GO GO GO! :)



/ Linda Ferm

2010-09-28 @ 22:17:05
URL: http://feerre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0