Främling Flickvän Främling

Hoppas att rubriken lyckades fånga uppmärksamhet? Vad jag vill säga med det är att för mig är kärleken skrämmande, and i will tell you why.

Det som är så sjukt skrämmande är att 2 stycken helt normala personer som inte känner varandra plösligt öppnar ögonen för varann. Börjar prata och träffas, sedan förr eller senare växer känslor fram. Tiden tickar på och tillslut blir dem tillsammans, börjar snacka om framtiden, vad som kommer hända om 1 till 5 år osv. Efter ett tag börjar saker och ting förändras. Han blir rädd för att hon inte bekräftar honom lika mycket i förhållandet, eller hon blir arg för att han inte lever upp till hennes förväntningar, eller tvärtom. Vad det än kan vara så tar det plötsligt slut och exen försöker eller vill vara vänner med varann, men det går inte för att en har känslor för den andra och står inte ut med att exet skaffar en ny. Så han/hon klipper vänskapen och båda slutar upp efter några månader som främlingar. Den skrämmande delen är att man sedan går förbi den personen och tänker:
- Vi hade en framtid tillsammans, men vad hände?

Jag har haft 2 seriösa förhållanden och jag hoppas som man säger att det blir 3:dje gången gillt.

/Jamalde



Kommentarer
Postat av: henrik/ laskeblask

hehe precis samma här.. hoppas också på tredje gången gilt.!

2010-04-20 @ 16:13:57
URL: http://equalinlife.blogg.se/
Postat av: mysko

du har så sjukt rätt i det du skriver. från främlingar, till allt, till inget.. kärleken är rätt skrämmande och crazy. men det är ju underbart när det fungerar, right? ;)

2010-04-20 @ 16:29:36
Postat av: frida

så är livet magnus, jag håller tummarna för att det går bra för dig och att du hittar en tjej att bli lycklig med! :)

2010-04-20 @ 16:30:49
URL: http://freyasmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Intressant läsning och jävligt läcker logo till bloggen.

2010-04-20 @ 16:50:52
Postat av: Emma

Snygg t-shirt! Vem sa du att du köpte den av?! :) hehe

Gillar din header! Kom på en till min vet ja! :) Hoppas allt är bra

2010-04-20 @ 20:21:54
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Fint skrivet :)

2010-04-22 @ 20:34:57
URL: http://bbbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0